Posts tonen met het label Diversen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Diversen. Alle posts tonen

zaterdag 14 januari 2012

En nog een cadeautje....




Dit koffertje (stans van Tim Holtz) heb ik gemaakt voor Maia . Zij heeft een ernstige hernia en krijgt hiervoor pijnbestrijding. Knutselen gaat op dit moment maar ongeveer 10 minuten per keer en doet ze staande! Dit heb ik haar gestuurd om haar een hart onder de riem te steken :-)
Het papier is ook weer van Eline. Ik heb er nog een tag bijgemaakt en er 2 hartjes ingedaan.
Groetjes en een fijne zondag!!
Martha

maandag 18 juli 2011

Een kaptafeltje...




Ik was afgelopen zaterdag bij de Action en kwam dit houten kaptafeltje tegen, wat is het toch heerlijk winkelen daar :-)
Ik heb het tafeltje met gesso wit gemaakt en daarna gepimpt.

Op het kaptafeltje ligt een ringetje van mij van lang geleden....
En ik ben trouwens niet de enige die op dit idee kwam, zie ook het blog van Hielkje . Is het niet toevallig?
Een fijne week nog!
Groetjes,
Martha

maandag 16 mei 2011

Een tag en een tekening...


Sandra was jarig op 7 mei en via het blog Nederlandse Swappers kwam het idee om een super grote tashanger voor haar te maken. Ze kreeg een ring opgestuurd waaraan ze alle hangers die ze zou ontvangen aan kon hangen.
Een leuk idee en verrassing voor haar en natuurlijk deed ik er graag aan mee. Ik had nog nooit een hanger gemaakt, dus even prutsen, maar het is gelukt. Ook heb ik er een tag bijgedaan die ik heb bewerkt met distress inkt. Wilde het toch nog even op mijn blog zetten.
Gisteravond heb ik de tekening gemaakt. Het is nagetekend met potlood van een vintage afbeelding.

woensdag 6 april 2011

Een kalender...



Vanmiddag heb ik deze kalender gemaakt met het papier van Maja Design.
Ik had eerst helemaal geen inspiratie en ben er vaak bij weggelopen, maar uiteindelijk is dit het resultaat geworden. Toch is het niet helemaal geworden zoals ik in mijn hoofd had.

Hoe je het maakt vind je hier:

Nog een fijne week!

dinsdag 22 maart 2011

Een vitrinekastje gekregen!!!


Is dit vitrinekastje niet geweldig? Dit heeft mijn broer voor me gemaakt!!
Het is 85 x 65 cm en zo mooi afgewerkt dat het lijkt of het zo uit de winkel komt.
De binnenkant is een beetje oud gemaakt door het hout te schuren. De omlijsting is niet oud gemaakt, maar glad gehouden.
De tekst is een stickervel die hij via internet besteld. Het is wel een precies werkje om het netjes opgeplakt te krijgen!
En als je goed kijkt, zie je onderaan in het kastje een klein ornamentje. Dat is de "handtekening" van mijn broer, een letter P.
Mijn broer is een vakman, wat hij maakt moet perfect zijn en dat is ook te zien.
Hij maakt zelfs kasten, kapstokken e.a. zelf. Alles in de stijl van Rivièra Maison.
Dit doet hij naast zijn baan en zijn gezin. Ik vind het knap!
Een soortgelijk kastje heeft hij ook thuis hangen en een poos geleden al eens gemaakt.
Ik vond het zo mooi dat ik gevraagd heb of hij het ook voor mij wilde maken zodat ik mijn kaartjes erin kan doen.
Afgelopen zondag kwamen ze langs voor mijn verjaardag (17 maart) en kreeg ik dit prachtige cadeau.
Nog heel erg bedankt Peter, ik weet wat voor werk je er aan hebt gehad!
Ben er super blij mee en het staat geweldig aan de wand.

zaterdag 19 maart 2011

Een lantaarn en nieuws...!





Vorige week en ook nog deze week heb ik dit lantaarntje in elkaar geknutseld. Ik kwam daarop via het blog van Sandra.


Zij heeft een hele mooie lantaarn op haar blog staan.
En de werkbeschrijving vind je hier:


Het is heel leuk om te maken! En ik moet zeggen, het staat ook heel gezellig.
Ons nieuws van de week is dat Dennis is toegelaten tot het CIOS (en nu nog slagen :-)) en dat Folkert, na 2,5 maand thuis te zijn geweest, vanaf 28 maart kan beginnen met een nieuwe baan.
Wat is het heerlijk weer trouwens! Geniet ervan :-)
Fijn weekend en groetjes,
Martha

donderdag 3 februari 2011

Candy gewonnen!


Hallo allemaal,

Gister kreeg ik het bericht dat ik de candy heb gewonnen bij het super leuke blog:


Dankjewel dames! Ik ben er super blij mee :-)

Ik doe mee aan de Valentijn Swap, waarbij je een luciferdoosje mag "pimpen" en deze mag versturen naar de aan jou gelinkte persoon.
Ga maar eens een kijkje nemen op dit blog en misschien wil je de volgende keer ook meedoen!

Groetjes,
Martha

zaterdag 15 januari 2011

Tasjes....






Gistermiddag ben ik heerlijk aan de knutsel geweest!
Ik heb van iemand ooit eens een kaartje voor mijn verjaardag gekregen die ik heb bewaard omdat het de leuke vorm van een tasje had. Wie wat bewaard heeft wat!
Deze kaart heb ik dus gebruikt als mal en daarvan één tasje van papier en één van stof gemaakt. Het bovenste tasje heeft aan de zijkanten nog ruimte om een tag in te doen. De tag heb ik gestempeld en met distress inkt bewerkt. En ik heb een inkeping in de voorkant gemaakt zodat het tasje dicht blijft.

Het tasje van stof heb ik opgevuld met fiberfil. De stof is van Eline. Alles is met de hand genaaid.
Fijn weekend iedereen!

vrijdag 1 oktober 2010

Heerlijk zo'n dag!

Wat een heerlijke knutseldag vandaag! Ik was de hele dag vrij en heb vanmiddag de keukentafel maar in beslag genomen :-)
Ik heb eerst een wit fotolijstje bescrapt met Tildapapier.
Daarna heb ik nog een kaartje gemaakt met papier van K&Company. Daar heb ik mijn nieuwe Spellbinder nestabilities bij gebruikt en de nieuwe Martha Stewart bladpons.
De tekst is een stempel van Kaisercraft.
Een heel fijn weekend iedereen!!

zondag 19 september 2010

Zo lief....

Vandaag werd Thirza Milou, dochter van vrienden van ons, opgedragen in hun kerk.
Ik wilde ter ere daarvan de ouders een herinnering geven. Vandaar dat ik dit hart gisteravond nog heb gemaakt.
Het hart is van hout en al roze. Het papier (en het vogeltje) is weer van Tilda. Ik ben daaraan verslaafd geworden geloof ik ;-)
Op de tag heb ik haar naam geplakt en de datum van vandaag.
De foto is zo lief vinden jullie niet?

maandag 24 mei 2010

Vintage kaartje

Gister overdag lekker in het zonnetje gezeten, maar gisteravond het kaartje gemaakt dat ik al een poosje in gedachten had. Ik heb wit cardstock wat ouder gemaakt m.b.v. distress inkt en een schaar. Dan als achtergrond een clearstempel van Prima Marketing. De tekst "photograph" is een rub on. (Ik vind de foto van het meisje zo schattig) Ook heb ik een bloem gemaakt m.b.v. de cuttlebug en een stans van Crealies. Ik heb er een soort roosje van gemaakt. Hoe dit moet heeft Martine uitgelegd op haar blog, erg leuk om te doen. Misschien zul de foto moeten vergroten om dit beter te kunnen zien.
Een fijne 2e pinksterdag :)

Yesterday evening I made this vintage card. I used white cardstock and made it look older by using distress ink. Then I added a stamp from Prima Marketing. "Photograph" is a rub on. I really love the picture of the little girl.
Have a nice day :)

dinsdag 27 april 2010

Eindelijk weer eens.....



Ik heb met tussenpozen weer geknutseld. Er is thuis van alles aan de hand waardoor ik en weinig tijd en soms helemaal geen zin heb om iets te maken. Maar zo nu en dan kriebelt het natuurlijk wel!
Een poosje terug heb ik de bovenste kaart gemaakt, het is een driehoekige deze keer en erg leuk om te doen. Ik heb het naar een voorbeeld van een geboortekaartje dat ik eens gekregen heb. De vorm heb ik nagetekend, uitgeknipt en dit is het resultaat.

De laatste foto is een canvas van 30 x 30 cm. Deze heb ik gemaakt voor een vriendin die binnenkort een baby verwacht. Ik heb een afdruk van een echo gekregen en wilde daar iets leuks van maken, maar wat wist ik nog niet. Tot ik het canvasdoek zag in het scrapbookmagazine van april/mei. Deze had Marga Zoetman gemaakt voor haar nieuwe achterneefje. Ze heeft papier gebruikt wat ik een poosje geleden al gekocht had, het moest gewoon zo zijn :-) Ik vond het canvas zo leuk dat ik het heb nagemaakt.
Groetjes,
Martha

dinsdag 16 maart 2010

Een kaartje...


Dit model kaartje had ik al eens eerder gezien en vond het er ingewikkeld uitzien.
Maar nu had Akkina een link op haar blog naar de beschrijving van deze kaart. Het leek me leuk om deze dan maar eens te gaan maken.
De vlinder op de voorkant is van Joy crafts en het papier is van..... K&Company!
Verder wil ik jullie nog laten weten dat Folkert vandaag is opgenomen in het ziekenhuis en morgen zal hij worden geopereerd. Het wordt een spannende dag, maar het komt vast allemaal goed. Waarschijnlijk zal ik nog wel blogbezoekjes afleggen, dat is nl. een heerlijk ontspanning tussendoor. Maar als jullie me een poosje missen weten jullie waarom.

dinsdag 16 februari 2010

Een glazen potje...


Afgelopen maandag heb ik het scrapbook magazine gekocht. Wat staan daar weer prachtige creaties in en heerlijk veel vintage!!
Ook de glazen flesjes/potjes van Jeanet Bosman die ik zo leuk vind!
Dus gister boontjes uit pot gegeten ;) en het potje bewaard. Vanmiddag heb ik het in elkaar geknutseld.
Groetjes,
Martha

vrijdag 1 januari 2010

Een gelukkig nieuwjaar!!

Iedereen de beste wensen voor 2010!! Best wishes for 2010!!!
Groetjes,
Martha

donderdag 24 december 2009

Fijne kerstdagen......




Ik heb deze tweeluik gemaakt voor onze dirigent die afscheid neemt van ons orkest omdat hij nu in Den Haag studeert.
Het meedoen aan challenges is de afgelopen weken niet gelukt helaas. Ik heb natuurlijk nog wel wat kerstkaarten gemaakt.
Ik wens iedereen fijne kerstdagen en een heel gelukkig, gezond en creatief 2010!

Everyone, a very merry Christmas and a happy and creative 2010!!

zaterdag 5 december 2009

"Tweeluik"




Ik ben een poosje bezig geweest om deze "tweeluik" te maken. Eindelijk af! Ik heb 2 canvas schilderijen gekocht van 30-40 cm. en deze met behulp van scharniertjes en een slotje aan elkaar bevestigd.
Aan mijn moeder heb ik het slotje te danken, deze kon ik nergens vinden. Maar mijn moeder zag bij een kringloopwinkel een klein doosje waarop dit slotje zat en deze was precies wat ik zocht.
Er zit ook nog een handgreepje aan waardoor het een beetje op een koffertje lijkt. Het papier is van My Mind's Eye, de Life Stories.
Fijn weekend allemaal!

zaterdag 28 november 2009

Verjaardagskaart (man)

Hallo allemaal,
Weer eens een kaartje op mijn blog gezet. Door ziekte (griep) is het de laatste tijd er niet van gekomen om te knutselen. Deze kaart heb ik een paar weken geleden al gemaakt voor de overbuurman die vandaag jarig is. Daarom wilde ik de kaart niet eerder plaatsen, nu kan het wel. Nog steeds moeilijk een mannenkaart trouwens. Ben zo gewend aan mijn vlinders en bloemen.
Zometeen ga ik naar IJsselstein. We (ons harmonie orkest Da Capo) doen mee aan een concours.
Hoop dat het goed gaat!

I made this card for my neighbour. Very difficult to make a card for a man. I love my butterflies and flowers.
It has been a while since I put a card on my blog, but we were ill.